Công Ty TNHH Dịch Vụ Eb
Demand Planner
Thông tin chung
Ngày đăng
07/01/2025
Cấp bậc
Chuyên viên- nhân viên
Số lượng tuyển
2
Hình thức làm việc
Toàn thời gian cố định
Yêu cầu bằng cấp
Trung cấp
Yêu cầu kinh nghiệm
Chưa có kinh nghiệm
Mô tả công việc
A Demand Planner is responsible for forecasting demand, managing inventory levels, and creating accurate forecast models based on industry trends and demand patterns. This role ensures the availability of the right products at the right time across distribution centers and retail stores by collaborating with stakeholders and cross-functional teams, including Marketing, Commercial, Buyer, Merchandise.
1. Forecasting:
- Develop accurate demand forecasts by analyzing historical data, market trends, and sales patterns..
2. Collaboration:
- Work closely with stores, departments like Marketing, Commercial, Buyer, Merchandise and suppliers to align demand forecasts with business goals.
3. Inventory Optimization:
- Balance inventory levels to prevent stockouts while minimizing excess inventory costs..
4. Risk Management:
- Identify potential risks (seasonal fluctuations, product launches, ETC.) and propose mitigation strategies.
5. Performance Metrics:
- Track KPI and maintain relevant metrics to assess performance.
- Analyze data to identify areas for enhancement.
6. Communication:
- Clearly communicate demand plans to stakeholders, including internal and external teams.
Yêu cầu công việc
1. Skills and Knowledge:
- Proven track record in demand planning or related roles.
- Proficient in using statistical tools and software for forecasting.
- Understand retail dynamics, market trends, and consumer behavior.
- Very good at critical thinking skill, problem solving skill.
- Adaptability: Retail environments can be dynamic; you must adjust to changing conditions.
- Communication skills: Effective English written and verbal communication.
2. Education and Experience:
- Bachelor’s degree or equivalent experience: Typically in Business, Supply chain management, Statistics, or a related field..
- 3+ years of strong experience in demand planning or supply planning, with retail experience is a plus.
- Proficiency in MS Office Suite (Word, Excel, PowerPoint). Performance tools (PowerBI..) is a plus.
Quyền lợi
- Competitive salary
- Meal, Phone allowance
- 24/24 Personal Accident insurance, Health insurance
- Performance Bonus
- Bao Viet Healthcare
- Annual leave: 15 days per year
- Social insurances according to local laws
- BigXu voucher, parking card.
Địa điểm làm việc
TP.HCM, Central Retail in Vietnam, 163 Phan Đăng Lưu, Phú Nhuận
Công Ty TNHH Dịch Vụ Eb
Địa chỉ:163 Phan Đăng Lưu, P.1, Quận Phú Nhuận, TP.HCM
Quy mô:Trên 300 người
Central Retail Việt Nam (CRV) là thành viên của Central Retail – Tập đoàn bán lẻ và bất động sản hàng đầu Thái Lan. Được thành lập vào tháng 7 năm 2011, Central Group Việt Nam là một trong những nhà bán lẻ hàng đầu trong khu vực. Với tầm nhìn phát triển bền vững,cam kết của chúng tôi nhằm nâng cao chất lượng cuộc sống của người dân Việt Nam và đóng góp vào sự thịnh vượng của đất nước. Các hoạt động đa dạng của Tập đoàn tại Việt Nam bao gồm nhiều lĩnh vực khác nhau, từ điện máy, đồ thể thao, thời trang, cửa hàng bách hóa, bất động sản, thương mại điện tử đến siêu thị với quy mô hơn 15.000 nhân viên trên khắp cả nước.
Central Retail Việt Nam hiện sở hữu những thương hiệu như Big C, GO! Nguyễn Kim cùng với 268 cửa hàng và hơn 37 siêu thị trên cả nước.