Công Ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Y Tế Viễn Đông Việt Nam
Guest Relations Officer - English (District 7, HCM)
Mức lương :
14 - 16 triệu
Hạn nộp hồ sơ :
Đã hết hạn
Khu vực tuyển :
Thông tin chung
Ngày đăng
10/06/2024
Thời gian thử việc
2 tháng
Cấp bậc
Chuyên viên- nhân viên
Yêu cầu giới tính
Nữ
Số lượng tuyển
1
Hình thức làm việc
Toàn thời gian cố định
Độ tuổi
29 - 33 tuổi
Yêu cầu bằng cấp
Đại học
Yêu cầu kinh nghiệm
5 năm
Ngành nghề
Mô tả công việc
* General purpose of the position:
- Understand and have a good knowledge of all FVH Policies & Procedures, particularly those related to non-medical services
- Understand the organization and the medical processes of the hospital in order to be able to explain them to patients
- Be understanding, compassionate, respectful, extremely polite and ready to help patients at all times.
- Approach patients with gentle attitude and manner in order to encourage them to talk and share their comments/opinions/enquiries about hospital services
- Develop good relationships with doctors, head nurses, team leaders, and nursing staff
- Work closely with all staff, managers and directors in charge of non-medical services
- Maintain a high standard of personal appearance and hygiene at all times
* Relation with Patients
- Focus will be given to inpatients
- Have a basic understanding of the medical reasons for each patient' hospitalization
- Visit all inpatients, speak to them and their family,
- give out a business card and be available when required by them including when they undertake investigations
- Ask questions about the quality of the service rendered so far (medical and nursing services, hotel services: food, quality of the room, waiting time, ETC) and if patient or his family would like something specific
- Build and maintain relationships with patients while they are staying at FVH
- Well taking care of VIP inpatients during hospitalization and liaise with them until their discharge
- Proactively provide information related to FVH services and also upon patients' request
- Handle patient enquiries in a courteous and efficient manner
- Report patient complaints or problems to Guest Relations Manager and to the relevant managers (Head Nurse, Doctors, Medical Director, Support Services Director, ETC), always try to find an immediate solution and then ensure follow-up with patients
- Making sure that each complainant receives either an acknowledgement of his/her complaint or a personalized answer
- Complaint database is kept up to date
* Others task
- Have a thorough understanding and knowledge of all room-related services, of the various non-medical products and of the hospitalization alternatives
- Coordinate and control with the Ward Manager and all relevant managers all aspects of hotel services (including F&B, housekeeping, telephone and internet services, cable TV, ETC) in order to maintain FVH quality standard of services
- Participates to the analysis of patients' complaints, their follow-up
- Undertake any other customer services related task as may be required by Guest Relations Manager
Yêu cầu công việc
- Qualification: Bachelor's Degree in English. Fluent in English (Must)
- Experience: At least 4 years experience in the customer service field (service industry like international hotels or airline companies is preferable) preferably in a multi-cultural environment.
* Skills and knowledge/ Kiến thức và kỹ năng:
- Good communication and listening skills
- Good interpersonal skills
- Capable of working with a team
- Ability to work under pressure
Quyền lợi
- BHYT, BHXH, BHTN.
- Bảo hiểm chăm sóc sức khỏe cá nhân toàn diện Vietnamcare.
- 16 ngày phép năm.
- Lương tháng 13.
- Được đào tạo kiến thức, nâng cao tay nghề.
- Môi trường làm việc thân thiện, tôn trọng và công bằng.
Địa điểm làm việc
TP.HCM, Số 6, Nguyễn Lương Bằng, Phường Tân Phú, Quận 7, Quận 7
Công Ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Y Tế Viễn Đông Việt Nam
Địa chỉ:Số 6, Nguyễn Lương Bằng, Phường Tân Phú, Quận 7
Quy mô:Trên 300 người
GIỚI THIỆU CHUNG
FV là một trong những bệnh viện hàng đầu tại Việt Nam, đạt chứng nhận chất lượng y tế quốc tế, đóng tại địa bàn TP Hồ Chí Minh, là một bệnh viện được đầu tư đồng bộ để cung cấp tất cả các dịch vụ y tế tại một điểm duy nhất với tiêu chuẩn quốc tế cao nhất.
Bệnh viện FV khai trương hoạt động vào tháng 3/2003, hiện có hai cơ sở, Bệnh viện FV tại Quận 7 và Phòng Khám Đa Khoa FV Sài Gòn tại Quận 1. FV có khả năng chăm sóc y tế cho hơn 1.750 lượt khám ngoại trú và 220 bệnh nhân nội trú mỗi ngày.
Với hơn 950 nhân viên, trong đó có 130 bác sĩ, FV cung cấp dịch vụ khám và điều trị tại hơn 30 chuyên khoa bao gồm khoa Cấp Cứu, Trung tâm Điều trị Ung thư, Trung tâm Kiểm tra Sức khỏe Tổng quát, Sản khoa nội trú, khoa Săn sóc đặc biệt cho người lớn, săn sóc Nhi đặc biệt và Nhi sơ sinh đặc biệt, khoa Nhi, điều trị Nội khoa, điều trị Ngoại khoa, khoa Chẩn đoán hình ảnh được trang bị máy MRI, khoa xét nghiệm, khoa Dược, khoa Vật lý trị liệu & Phục hồi chức năng và phòng mổ.
Sức khỏe của bệnh nhân và chăm sóc sức khỏe tiêu chuẩn cao chính là trọng tâm trong sứ mạng của Bệnh viện FV: cung cấp dịch vụ chăm sóc sức khỏe đẳng cấp quốc tại Việt Nam. Năm 2007, FV trở thành bệnh viện đầu tiên ở Việt Nam đạt chứng nhận HAS, tổ chức chứng nhận chất lượng nổi tiếng thế giới của Pháp. Từ thành quả đó, FV đã tiếp tục đạt được chứng nhận chất lượng y tế hàng đầu quốc tế JCI (Joint Commission International).