Công Ty Cổ Phần Maison Retail Management International
HCM - Merchandise Planning Specialist - Lush
Mức lương :
15 - 20 triệu
Hạn nộp hồ sơ :
Đã hết hạn
Khu vực tuyển :
Thông tin chung
Ngày đăng
05/09/2024
Thời gian thử việc
02 tháng
Cấp bậc
Chuyên viên- nhân viên
Số lượng tuyển
1
Hình thức làm việc
Toàn thời gian cố định
Yêu cầu bằng cấp
Cao đẳng
Yêu cầu kinh nghiệm
2 năm
Mô tả công việc
I. JOB BRIEF:
- Merchandise Planning Specialist will be on the full spectrum analysis on all product categories and to offer solutions in order to effectively establish a strong inventory and merchandising processes.
II. JOB RELATION:
1. Direct superior: Group Brand Director/ Retail Manager/ OM Manager.
2. Direct reports: Inventory Executive.
3. Major internal communication: All departments.
4. Major external communications: Principal.
III. DETAILED JOB DESCRIPTION:
- Process sales, traffic, and stock on hand data weekly to ensure data accuracy & timely uploading onto Brand Principal system.
- Monitor shipment dates, goods receiving and launch to store schedule.
- Manage Expired Date, Displayed Date of Products at Shopfloors, Warehouse, and propose with BD/OM the way to solve effectively.
- Coordinate stock movements between regions and between stores and warehouses.
- Run weekly inventory reports to monitor sales performance.
- Work closely with Brand Principal to execute inventory actions like replenishment, consolidation, price changes.
- Coordinate defects/repairs and shipment error claims.
- Coordinate customer service inquiries.
- Doing Monthly Forecast for next 6 months with Regular Products.
- Doing Weekly Order with Principal Team for Fresh Products.
- Basing on Weekly Sale Report, define and analyze product positions, correct the QTY order suitably with actual sale.
- Work with warehouse to print QR code for product with each new shipment.
- Ensure all products are in Shop floor must have pricing labels on products.
- Competitor research.
- Other tasks that are required by Group Brand Director/ Retail Manager/ OMs
Yêu cầu công việc
- Preferably 2 years experience in merchandising/ inventory/ planning or related fields.
- Excellent interpersonal and communication skills.
- Posses data analysis skill
- Proficient in Excel.
- Analytical with a head for numbers and attention to detail.
- Business savvy with excellent planning and organization skills to multi-task in a fast-paced environment.
- Knowledge in Cosmetics category, products would be huge advantages.
Quyền lợi
- Social and health insurance
- Monthly commission
- Annual leave
- Lunch and parking allowances
- Training and skills improvement
- KPI Bonus
- 13th month's bonus
Địa điểm làm việc
TP.HCM, 189 Dương Bá Trạc, Phường 1,, Quận 8
Công Ty Cổ Phần Maison Retail Management International
Địa chỉ:189 Dương Bá Trạc, Phường 1, Quận 8, TP. Hồ Chí Minh
Quy mô:Trên 300 người
Được thành lập vào năm 2002 Công ty Cổ phần Maison (Maison) đã nhanh chóng trở thành một trong những công ty phân phối thời trang lớn nhất trong việc giới thiệu các thương hiệu thời trang cao cấp và sang trọng tại Việt Nam. Sau thành công ngoài mong đợi của cửa hàng đầu tiên, hiện Maison đang là ngôi nhà chung của hơn 18 thương hiệu đình đám. Dự báo sẽ có nhiều thương hiệu mới được ra mắt vào năm 2022, thổi vào thị trường Việt Nam những giấc mơ thời trang bất tận.
Maison không chỉ lan tỏa văn hóa thời trang đa dạng mà còn mang đến một nền tảng thời trang giá trị, dịch vụ khách hàng, có trách nhiệm, để Việt Nam là điểm đến sành điệu cho tất cả các tín đồ thời trang.
Lợi Ích:
Maison giúp phát huy tiềm năng của nhân viên trong cả sự nghiệp lẫn cuộc sống cá nhân, đồng thời tạo nền tảng vững chắc cho các kế hoạch dài hạn.
Đổi Mới:
Maison giao phó trách nhiệm cho bạn và khuyến khích những sáng tạo trong công việc, bởi đây chính là chìa khóa dẫn đến thành công.
Phát Triển:
Ngoài các khóa đào tạo chuyên môn và kỹ năng mềm, môi trường làm việc đa dạng của Maison giúp bạn va chạm và tích lũy nhiều kinh nghiệm quý báu.
Liên Kết:
Thông qua thời trang, chúng ta là một thể thống nhất. Maison khuyến khích các hoạt động vui chơi, giải trí, xây dựng đội nhóm và các cuộc thi để kết nối và giao lưu giữa các phòng ban.