Công Ty TNHH Koto
Điều Phối Thực Tập Và Việc Làm Cho Học Viên
Thông tin chung
Ngày đăng
04/02/2025
Thời gian thử việc
2 tháng
Cấp bậc
Quản lý nhóm- giám sát
Số lượng tuyển
1
Hình thức làm việc
Toàn thời gian cố định
Yêu cầu kinh nghiệm
2 năm
Mô tả công việc
I. Trainee Internship Program
1. Manage the Internship program for the last 6 months of the KOTO program.
2. Work independently to arrange placements for trainees with appropriate notice to hospitality partners.
3. Maintain regular contact with established hospitality partners who host trainees for Internship and employ KOTO alumni.
4. Ensure that MOUs are up to date and enforced when trainees are placed for Internships.
5. Prepare trainees for Internship by setting expectations, and assist them with the application and interview process.
6. Conduct weekly reviews with the Internship trainees to get feedback and offer advice.
7. Lead trainees in completing additional internship related assignments.
8. Attend site visits to review trainee progress with hospitality partners and the trainee.
9. Prepare Internship report for sponsor (See number 6).
10. Manage the receipt of Internship allowances paid by hospitality partners, and the redistribution of these payments to trainees (if applicable).
11. Arrange for outside guest speakers to address KOTO trainees during their internship period.
12. Communicate openly with the Training department and the Welfare department during the transition into the Internship period.
II. Job Placement Management:
1. Communicate with trainees in their last six months on the requirements for the first-year job placements and oversee the signing of alumni agreements.
2. Ensure that 100% of new graduates are placed in jobs for their first year after finishing the 24-month program.
3. Follow up with alumni in their first year to ensure they meet the requirements to get their certificate after their first year of employment.
4. Share job vacancies and employment opportunities with KOTO trainees during their internship period.
5. Provide feedback on interview practices and CVs in collaboration with the Training Department, as well as upon request from trainees.
6. Manage domestic job vacancies sent to KOTO and share them with alumni, keeping an up-to-date record of the postings and vacancies filled by alumni.
7. Develop, implement and manage Casual Work Program for KOTO alumni.
Yêu cầu công việc
1. Bachelor's degree in Education, Business Administration, or related field.
2. Strong analytical skills and attention to detail.
3. Excellent written and verbal communication skills.
4. Proficiency in Microsoft Excel and other software, (programing software developer or web front end is an advantage)
5. Ability to work independently and as part of a team.
6. Knowledge of academic programs, scholarships, internships, and other opportunities.
7. Strong organizational skills and ability to manage multiple tasks simultaneously.
8. Leadership skills and ability to manage a team effectively.
9. Prior experience in student profile management or related field is preferred.
Quyền lợi
- Work Hours: Your regular work hours will be from 9:00 AM to 4:00 PM, Monday through Friday, at the KOTO Training Centre in Phat Tich, Tien Du, Bac Ninh. Additionally, there may be occasional travel required for on-site visits.
- Transportation: The company provides a bus service to pick up staff from Hong Tien Street, Long Bien, Hanoi, and transport them to the Training Centre.
- Professional Growth: You will have the valuable opportunity to collaborate closely with an experienced line manager, fellow staff members, foreign volunteers, and experts.
- Supportive Work Environment: We cultivate a compassionate and supportive work environment that prioritizes the well-being and professional development of our team members.
- The working environment is friendly, sociable, fun, respects individuals, and promotes learning.
- Receive meal support during work shifts
- Participate in health insurance, unemployment insurance and social insurance after signing the official contract.
- Clear salary and bonus regime according to ability, responsibility and high promotion opportunities.
- Participate in monthly staff activities and annual Staff Retreat.
- Flexible working hours.
Địa điểm làm việc
Bắc Ninh, Phật tích, Tiên Du
Công Ty TNHH Koto
Địa chỉ:Trung tâm đào tạo KOTO- Phật tích, Tiên Du, Bắc Ninh
Quy mô:10 - 150 người
KOTO được chính thức thành lập vào năm 1999 với mục đích giúp đỡ thanh thiếu niên có hoàn cảnh đặc biệt khó khăn và thanh thiếu niên có nguy cơ, có được tương lai tươi sáng hơn. KOTO hỗ trợ học viên trong suốt quá trình học tập của các em cho đến khi các em có được việc làm đầu tiên, trở thành một nhân viên thực thụ làm việc trong lĩnh vực nhà hàng khách sạn.
Thông qua chương trình đào tạo đặc biệt của KOTO, bằng sự kết hợp đào tạo kỹ năng kiến thức về ngành nhà hàng khách sạn, tiếng Anh cùng với kỹ năng sống, đã góp phần phát triển bản thân của các học viên, giúp các em tự tin hơn để bước tiếp trong cuộc sống và tìm được công việc ổn định trong tương lai. Các học viên đã tốt nghiệp ở KOTO được trang bị kỹ năng nghề và khả năng tự nuôi sống bản thân, gia đình và qua đó thoát khỏi cảnh đói nghèo.
Hiện nay, KOTO đang vận hành ở 2 mảng chính đó là: kinh doanh nhà hàng và dạy nghề nhân đạo.
Hành trình phát triển của KOTO gắn với thành quả với hơn 1000 cựu học viên KOTO ra trường có công việc ổn định tại hầu hết các khách sạn lớn ở trong và ngoài nước, là minh chứng cho giá trị tuyệt vời của con đường KOTO đã chọn, đã đi và bước tiếp trong tương lai.